group of works

exhibitions

2022 – drift

2022 – drift

Drift – von Marc von der Hocht27. August – 1. Oktober 2022   Malerei, Collage, Lichtobjekt Pressetext Press release Nach einer langen Pause – Marc von der Hocht hatte mit Artefact Affairs seine letzte Einzelausstellung 2018 in der Galerie – stellt der Künstler...

2015 – Akasha

2015 – Akasha

Marc von der Hocht – Akasha19.6. – 1.8.2015 In Marc von Hochts dritten Einzelausstellung bei Semjon Contemporary zeigt der Künstler neue Malereien und inszeniert zugleich einen Schwerpunkt auf seine Collage. Tinda, die großformatige Leinwand in den Abmessungen von 250...

2014 – corpus delicti

2014 – corpus delicti

Marc von der Hocht – Corpus Delicti 12.9 – 18.10.2014 In der nunmehr zweiten Einzelausstellung von Marc von der Hocht (geb. 1980), der jüngst sein Meisterschülerstudium bei Prof. Robert Lucander an der Universität der Künste abgeschlossen hat, wird der Künstler uns...

2013 – abol tabol

2013 – abol tabol

Marc von der Hocht – Abol Tabol 26.4. – 1.6.2013 Zur Ausstellung erscheint ein kleiner Katalog mit einem Essay von Mark Gisbourne. Ebenso wird eine Galerie-Edition aufgelegt. Die Ausstellung von Marc von der Hocht mit dem geheimnisvollen Titel Abol Tabol vereint drei...

Info

Marc von der Hocht – Glossy worlds

Marc von der Hocht’s abstract painting is an accomplished mirror of our (urban) lifestyle, characterised by mobility and speed, industrial mass production and digital realities: his work encompasses techno beat and strobe lights, acoustic volume (but with subtle nuances), cityscapes whooshing by, industrial aesthetics – including that of the (new) dance temples of the techno world – and the transition to the hugely diverse (colour) spaces of experience or reality. His painting is fuelled by the radical but calculated jumbling of parcelled series of images from glossy magazines (architecture, lifestyle, fashion, automotive/technology, and aero- and astronautics) in the studio practice of collage. Today, the two media interpenetrate and cross-fertilise each other and can no longer be separated. The glossy brochure has found its counterpart in industrial high-gloss paint, and the reflection of the surrounding space is a calculated feature of the picture. And when the picture is lifted into space and grows into it, another aspect is added: the sculptural character of his vibrant paintings, framed in seemingly static and tectonic structures, or set in front of pre-existing zinc sheet structures from decommissioned ventilation systems of the (entertainment) industry. Light and sound are becoming increasingly important in his work, rounding off the aspect of the dynamics of our age.